RSS

Blog posts of '2018' 'Απρίλιος'

Για ποιο λόγο τα πρωτεϊνικά σνακ σας κάνουν καλό;
Ποιο είναι το αγαπημένο σας σνακ; Εάν κάναμε την ερώτηση αυτή πριν από μερικές δεκαετίες τότε οι συχνότερες απαντήσεις θα περιελάμβαναν τα φρούτα, τους ξηρούς καρπούς, ακόμα και το γάλα. Σήμερα όμως οι επιλογές έχουν αλλάξει ριζικά και πρακτικές, αλλά λιγότερο θρεπτικές λύσεις, βρίσκονται στην κορυφή της λίστας προτίμησης του σύγχρονου φοιτητή, αθλητή, εργαζόμενου ή μητέρας.
Θέλετε να καταναλώνετε λιγότερο αλάτι; Δείτε πως!
Το αλάτι είναι ένα πολύ διαδεδομένο συστατικό στην φύση, που αποτελείται κυρίως από χλωριούχο νάτριο, έναν σημαντικό ηλεκτρολύτη αναγκαίο για την μεταφορά σημάτων μεταξύ των κυττάρων και την σωστή λειτουργία του ανθρώπινου σώματος. Από που το καταναλώνουμε; Το 75-80% του αλατιού που καταναλώνουμε καθημερινά, προέρχεται από τις δυτικού τύπου δίαιτες και τα επεξεργασμένα τρόφιμα, στα οποία η χρήση του είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη λόγω πρόληψης κατά της ανάπτυξης μικροοργανισμών. Επιπλέον, περίπου το 10% από το καταναλισκόμενο αλάτι, περιέχεται φυσικά στο τρόφιμα, ενώ το υπόλοιπο προκύπτει από την προσθήκη του στο φαγητό στο τραπέζι ή κατά την διάρκεια του μαγειρέματος.
Επιγενετική και Διατροφή: Είμαστε ό,τι τρώμε;
Η έννοια της επιγενετικής έχει τις ρίζες της στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν μελέτες εμβρυολόγων προσπαθούσαν να διερευνήσουν τη φύση εκείνων των συστατικών στα κύτταρα που καθόριζαν την ανάπτυξη ενός εμβρύου. Η ανακάλυψη της ύπαρξης των χρωμοσωμάτων από το Γερμανό ανατόμο Βάλτερ Φλέμινγκ το 1879 ήταν καθοριστική, καθώς τελικά η αναπτυξιακή διαδικασία αποδόθηκε σε αυτά. Ωστόσο εξακολουθούσαν να υπάρχουν ακόμη πολλές ερωτήσεις: Ποια μόρια στα χρωμοσώματα είναι υπεύθυνα για τη μεταφορά της γενετικής πληροφορίας; Πώς ακριβώς καθορίζουν την αναπτυξιακή διαδικασία και πώς η γενετική πληροφορία μεταδίδεται από κύτταρο σε κύτταρο κατά τη διαίρεσή τους;
Bόρεια δίαιτα: Γιατί η μεσογειακή διατροφή υπερέχει;
Από πού επηρεάζονται οι διατροφικές συνήθειες; Πολλοί είναι οι παράγοντες που συμβάλλουν στην διαμόρφωση διαφορετικών διατροφικών συνηθειών μεταξύ των ανθρώπων. Το είδος και η ποσότητα της διατροφής καθορίζονται, κυρίως, από το φυσικό περιβάλλον και τις επιδράσεις που ασκεί η εκάστοτε ανθρώπινη δραστηριότητα σε αυτό. Οι διατροφικές συνήθειες, είναι μέρος της κουλτούρας και της πολιτισμικής ταυτότητας του άτομου. Σε ό,τι αφορά τη διατροφική συμπεριφορά, εκτός από τα παρεχόμενα τρόφιμα, καθοριστικό ρόλο διαδραματίζουν ευρύτεροι κοινωνικοί, οικονομικοί, πολιτισμικοί και γεωγραφικοί παράγοντες. Οι παράγοντες αυτοί, είναι υπεύθυνοι για τις σημαντικές διατροφικές διαφορές που παρατηρούνται από τη μια περιοχή του κόσμου στην άλλη, καθώς και για τις διατροφικές αλλαγές που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας.
Πώς να τρώτε λιγότερο χωρίς να πεινάτε;
Ίσως να έχετε διαβάσει τους τρόπους, με τους οποίους μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών, όπως για παράδειγμα να αυξήσετε τα επίπεδα της HDL χοληστερόλης. Μπορεί, επίσης να έχετε μελετήσει πώς να βελτιώσετε την ευαισθησία στην ινσουλίνη ή τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2, ή ακόμα και να επιβραδύνετε την διαδικασία γήρανσης. Έχετε παρατηρήσει μια κοινή συμβουλή που υπάρχει σε όλες αυτές τις περιπτώσεις; Μια συμβουλή που επανέρχεται συνεχώς στο προσκήνιο. Για να είστε και να παραμείνετε υγιής, χρειάζεται να διατηρείτε ένα υγιές βάρος. Αυτό εύκολα λέγεται, αλλά δύσκολα επιτυγχάνεται. Άλλωστε, αν ήταν τόσο εύκολο, δεν θα ήταν τα 2/3 του πληθυσμού πάνω από τα φυσιολογικά όρια του βάρους (υπέρβαροι και παχύσαρκοι). Όταν βάζουμε στόχο να μειώσουμε το βάρος μας, συνήθως συστήνεται να τρώμε λιγότερο. Όταν όμως τρώμε λιγότερο, συνήθως πεινάμε κι αυτό είναι δυσάρεστο για τους περισσότερους από εμάς. Αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι «σπάνε» τη δίαιτα.
Ξεγελάστε την πείνα σας
Υπάρχουν κάποιες τροφές που μας χορταίνουν περισσότερο, παρέχοντας χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο. Αυτές είναι καλό να καταναλώνονται όποτε νιώσουμε το αίσθημα της πείνας, κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας. Πώς γίνεται αυτές οι τροφές όμως να μας χορτάσουν; Το μυστικό βρίσκεται στην υψηλή περιεκτικότητα τους σε νερό και φυτικές ίνες, που μας δίνουν αίσθημα πληρότητας και βελτιώνουν τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος χωρίς να προσθέτουν κιλά, αφού «κόβουν» την όρεξη με φυσικό τρόπο.
Μικρά μυστικά για να χαθούν τα κιλά των εορτών
Οι εορτές του Πάσχα πέρασαν, τα γευστικά εδέσματα που γευτήκαμε στο Πασχαλιάτικο τραπέζι, μας πρόσθεσαν λίγες ή περισσότερες θερμίδες, από αυτές που χρειάζεται ο οργανισμός μας ημερησίως. Στο ίδιο έργο θεατές, είδαμε το νούμερο στη ζυγαριά να ανεβαίνει. Πώς πρέπει να αντιδράσουμε; Πρώτα από όλα πρέπει να καταλάβουμε ότι το βάρος είναι συνάρτηση της ποσότητας, της θρεπτικής αξίας των τροφών που τρώμε, της διατροφική ισορροπίας που έχουμε κατά την διάρκεια της ημέρας και της άσκησης που εκτελούμε.
Ελαφριά και υγιεινά σνακ για εσάς που βιάζεστε
Μια ακόμη ημέρα ξεκινάει, το πρόγραμμά σας είναι γεμάτο και οι υποχρεώσεις τρέχουν. Ψάχνετε επομένως, έξυπνες και πρακτικές λύσεις που θα σας χορτάσουν και θα σας βοηθήσουν να ανταπεξέλθετε στους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας… και αυτό ακριβώς θα βρείτε διαβάζοντας το άρθρο αυτό! Πριν όμως τις μοιραστώ μαζί σας, πάμε να δούμε ποια θρεπτικά συστατικά αναζητάμε στα σνακ; Φτιάξτε δυάδες στα σνακ σας
Υπογονιμότητα και διατροφή
Ως υπογονιμότητα ορίζεται η αδυναμία σύλληψης και τεκνοποίησης ενός ζευγαριού μετά από τουλάχιστον ένα έτος τακτικών σεξουαλικών επαφών χωρίς την χρήση αντισύλληψης. Αποτελεί πλέον ένα συνηθισμένο πρόβλημα των νέων ζευγαριών, προκαλώντας όμως μεγάλο στρες και άγχος στα ζευγάρια που το βιώνουν. Παρότι, η συχνότητα εμφάνισης της υπογονιμότητας ποικίλλει από χώρα σε χώρα για διάφορους λόγους εντούτοις, είναι αρκετά υψηλή. Σε παγκόσμιο επίπεδο επηρεάζει το 7-8% των ζευγαριών ενώ στην Ευρώπη υπολογίζεται ότι ανέρχεται στα 14%. Η αύξηση του φαινομένου της υπογονιμότητας είναι αποτέλεσμα πολλών διαφορετικών παραγόντων. Ένας από αυτούς είναι ότι σήμερα οι γυναίκες αναβάλουν την δημιουργία οικογένειας λόγω σπουδών, εκπαίδευσης και επαγγελματικής αποκατάστασης με συνέπεια τη μειωμένη πιθανότητα για σύλληψη και τεκνοποίηση καθώς η αναπαραγωγική ικανότητα της γυναίκας μειώνεται με την πάροδο της ηλικίας της. Στη συνέχεια όμως θα δούμε και άλλες αιτίες στις οποίες οφείλεται η υπογονιμότητα σε άνδρες και γυναίκες.
Η Δίαιτα των Μονάδων
Δεν μπορείτε να αρνηθείτε ότι κατά καιρούς οι περισσότεροι από εσάς μπήκατε στην διαδικασία να διαβάσετε ή και να εφαρμόσετε μια από τις «καινοτόμες» δίαιτες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο ή από στόμα σε στόμα ή και από κάποιους «ειδικούς». Δίαιτα Ducan, Atkins, paleo diet, δίαιτα με βάση τις ομάδες αίματος, zone diet, δίαιτα Νάσα είναι μερικές από τις δίαιτες που έχουν κυκλοφορήσει κατά καιρούς, άλλες με κάποια «σαθρή επιστημονική βάση» άλλες πάλι με καμία. Όλες πάντως υπόσχονται «θεαματικά» και «εύκολα» αποτελέσματα κάτι που τις καθιστά δελεαστικές. Έτσι λοιπόν και η «Δίαιτα των Μονάδων» ήρθε για να μας μαγέψει! Για να δούμε όμως αν ήρθε για να μείνει;