RSS

Blog posts of '2019' 'Ιανουάριος'

5 τροφές που μειώνουν την «κακή» χοληστερόλη
Πόσες φορές έχετε βρεθεί σε ένα οικογενειακό τραπέζι και ο αγαπημένος σας θείος δεν έφαγε την σπεσιαλιτέ του τραπεζιού, γιατί μόλις είχε κάνει γενικές εξετάσεις αίματος και βρήκε ότι αυξήθηκε η «κακή» του χοληστερόλη; Εγώ σίγουρα πολλές φορές! Τι είναι όμως αυτή η «κακή» χοληστερόλη; Πώς μπορούμε να τη μειώσουμε;
«'Εκρηξη» της εφηβικής παχυσαρκίας
Η εφηβική παχυσαρκία αποτελεί ένα φαινόμενο που έχει λάβει εκρηκτικές διαστάσεις. Το ένα τρίτο περίπου της νεολαίας στην Ευρώπη είναι υπέρβαροι. Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι όμως το γεγονός ότι το υπερβάλλον βάρος σε αυτή την ηλικία αποτελεί προγνωστικό δείκτη για παχυσαρκία και στην ενήλικο ζωή.
Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση: Διατροφικός οδηγός «επιβίωσης»
Εάν μετά από κάποιο γεύμα έχετε ποτέ αισθανθεί έντονο κάψιμο λίγο πιο πάνω από το στομάχι, τότε ίσως είναι η καούρα που προκαλεί η Γαστροοισοφαγική Παλινδρόμηση (ΓΟΠ). Κάτι τέτοιο βέβαια θα πρέπει να διαγνωστεί από τον ιατρό σας ενώ και εδώ η διατροφή μπορεί να εξομαλύνει πολύ τα συμπτώματα.
Γαστρίτιδα, πώς μπορεί να βοηθήσει η διατροφή;
Γαστρίτιδα είναι μια κατάσταση στην οποία το στομαχικό τοίχωμα φλεγμαίνει. Ο αυλός του στομάχου σχηματίζει πολυάριθμους αδένες, οι οποίοι εκκρίνουν υδροχλωρικό οξύ και ένα πρόδρομο ένζυμο, το πεψινογόνο που στη συνέχεια μετατρέπεται σε πεψίνη, ουσίες υπεύθυνες για την έναρξη της πέψης της τροφής. Κύτταρα στην επιφάνεια του βλεννογόνου του στομάχου παράγουν μια ελαφρώς αλκαλική βλέννα, η οποία καλύπτει τον αυλό. Αυτή δημιουργεί φραγμό ανάμεσα στο υψηλής οξύτητας περιεχόμενο του αυλού και τα κύτταρα και προστατεύει τον ιστό από διάβρωση λόγω της παρουσίας οξέος. Σε κατάσταση φλεγμονής παράγεται λιγότερο υδροχλωρικό οξύ και ένζυμα, αλλά και λιγότερη βλέννα, οπότε ο στόμαχος δεν προστατεύεται επαρκώς από τη διαβρωτική δράση των οξέων.
Ενισχύστε το ανοσοποιητικό σας με τις κατάλληλες τροφές
Μήπως είστε από τους ανθρώπους που αρρωσταίνουν εύκολα, με το που θα κάνει την εμφάνισή της η πρώτη γρίπη του φθινοπώρου; Αυτό ίσως οφείλεται στο ότι το ανοσοποιητικό σας σύστημα χρειάζεται ενίσχυση! Το ανοσοποιητικό σύστημα αποτελεί την άμυνα του οργανισμού μας απέναντι στους παθογόνους εισβολείς, καθώς και τα «στρατεύματα» που αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά αυτή την εισβολή. Όταν δε λειτουργεί αποτελεσματικά αυτός ο μηχανισμός και εισέλθει κάποιος παθογόνος μικροοργανισμός, τότε είναι που αρρωσταίνουμε.
Στιγμιαίος καφές VS καφές φίλτρου, ποιος βγαίνει νικητής;
Φαντάσου ότι είσαι μπροστά από το ντουλάπι που βάζεις τα υλικά για τον καφέ, ή ακόμα στο ράφι του σουπερ-μαρκετ και δεν ξέρεις τι να επιλέξεις: στιγμιαίο ή καφέ φίλτρου; Ποιος από τους δύο έχει περισσότερα αντιοξειδωτικά; Ποιος από τους δύο είναι πιο ελαφρύς; Πάμε λοιπόν να δούμε ποιος θα βγει νικητής σε αυτόν τον «αγώνα»!
Η πολύ καθιστική ζωή θα πρέπει να σε ανησυχεί!
Το να «ξεφύγει» κανείς από την καθιστική ζωή δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Οι περισσότεροι υπάλληλοι γραφείου για παράδειγμα συνήθως κάθονται όλη την ημέρα λόγω της εργασίας τους και έτσι έχουν τη δυνατότητα να ασκηθούν στο ρεπό, στην άδεια τους ή στον ελεύθερο τους χρόνο. Οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν οτι η φυσική δραστηριότητα και η τακτική άσκηση, αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την απώλεια βάρους και τη βέλτιστη υγεία. Αυτό που μερικοί άνθρωποι δε συνειδητοποιούν είναι ότι η σωματική αδράνεια – καθιστική ζωή θεωρείται παράγοντας κινδύνου για διάφορες ασθένειες και παθήσεις.
Σωτήριο το επιπλέον βάρος για τους διαβητικούς;
Αυτό που γνωρίζαμε εδώ και πολλά χρόνια σχετικά με την διατροφική αγωγή του ασθενούς με σακχαρώδη διαβήτη, ήταν ότι προτεραιότητά μας ήταν να τροποποιήσουμε την διατροφική συμπεριφορά του ασθενούς, συμβάλλοντας στην μείωση της ενεργειακής πρόσληψης, όπου υπήρχε ανάγκη. Ο στόχος ήταν η βελτίωση των τιμών της γλυκόζης, η βελτίωση της δυσλιπιδαιμίας και της υπέρτασης, καθώς ο διαβήτης συμβάλλει αρνητικά στην νοσηρότητα και τη θνησιμότητα που σχετίζεται με τα καρδιαγγειακά νοσήματα.
Δυσκοιλιότητα στην εγκυμοσύνη: Πώς να την αντιμετωπίσεις;
Η δυσκοιλιότητα είναι ένα σύμπτωμα τόσο συχνό... όσο και ο πληθυσμός της χώρας, αφού όλοι κάποια στιγμή της ζωής τους είναι πιθανό να την αντιμετωπίσουν! Συνήθως είναι περιστασιακή, πράγμα που σημαίνει ότι θα εμφανιστεί για σύντομο χρονικό διάστημα και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να την αντιμετωπίσεις. Απασχολεί άτομα όλων των ηλικιών, ωστόσο πιο συχνά την εμφανίζουν οι γυναίκες και οι ηλικιωμένοι.
Τρία ή έξι γεύματα την ημέρα;
Κατά την παιδική μας ηλικία, οι περισσότεροι από εμάς θυμόμαστε να μας λένε ότι δεν πρέπει να τρώμε ανάμεσα στα γεύματα, για να «μην μας κοπεί η όρεξη». Έτσι τα 3 γεύματα την ημέρα (πρωινό, μεσημεριανό γεύμα και δείπνο) αποτελούσαν και αποτελούν τρόπο ζωής. Μία νέα θεωρία έρχεται στο προσκήνιο για να καταρρίψει τον μύθο των τριών γευμάτων μέσα στην ημέρα, η θεωρία των 6 (μικρών και συχνών) γευμάτων.