RSS

Blog posts of '2019' 'Απρίλιος'

5 νηστίσιμα και θρεπτικά σνακ για αυτή την εβδομάδα
Η νηστεία συμβολίζει την εγκράτεια και την αποχή από την ευχαρίστηση του σώματος. Μεταξύ άλλων θέτονται περιορισμοί στη διατροφή, και συγκεκριμένα απαγορεύεται η κατανάλωση των διατροφικών ομάδων που προέρχονται από ζωικές πηγές.
Τι να προσέξω στη νηστεία πριν από το Πάσχα για να μην πάρω βάρος;
Mετράμε πλέον αντίστροφα για το Πάσχα -κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου δεν αποκλείεται να παρατηρηθεί αύξηση βάρους στα άτομα που νηστεύουν, καθώς γίνεται υπερκατανάλωση φυτικών λιπαρών και αμυλούχων τροφών.
Τα γλυκά στην περίοδο της νηστείας
Στο απόσπασμα από την εκπομπή «η ζωή μου, η υγεία μου» συζητήσαμε με τη δημοσιογράφο Δήμητρα Πασσά τις επιλογές γλυκών που έχουμε κατά τη διάρκεια της νηστείας και τη διατροφική τους αξία.
Νηστεία και Σαρακοστή: παίρνω όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά;
Η Σαρακοστή αποτελεί την πιο σημαντική περίοδο νηστείας στο εκκλησιαστικό ημερολόγιο των Ορθοδόξων Χριστιανών και θεωρείται ότι προετοιμάζει τους Χριστιανούς για τη μεγαλύτερη εορτή του εκκλησιαστικού ημερολογίου, το Πάσχα. Μαζί με την έναρξη λοιπόν της νηστείας αλλάζει και το διατροφικό μας μενού.
Νηστείας οφέλη..
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη νηστεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Διαρκεί πολλές μέρες (48 μέρες), όπου αποφεύγεται το κρέας, τα κρεατοσκευάσματα, τα ψάρια, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά, μας λέει ο Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Δημήτρης Μπερτζελέτος.
Μεγάλη Σαρακοστή και διατροφή
Η Μεγάλη Σαρακοστή είναι μια περίοδος επτά εβδομάδων που καταλήγει στη Μεγάλη Εβδομάδα. Ξεκινάει την Καθαρά Δευτέρα και ολοκληρώνεται το Μεγάλο Σάββατο. Η νηστεία της Μεγάλης Σαρακοστής μνημονεύει τη νηστεία του Χριστού στην έρημο.
Διατροφή και Λέμφωμα
Το λέμφωμα είναι κακοήθης πάθηση του λεμφικού ιστού, η οποία προσβάλει συνήθως άτομα νεαράς ηλικίας και εκδηλώνεται με διόγκωση λεμφαδένων, κατά κανόνα, εντοπιζόμενων άνωθεν του διαφράγματος. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει όργανα όπως ο μυελός των οστών, ο σπλήνας, ο θύμος αδένας, οι αμυγδαλές, οι λεμφαδένες.
Τσάι και μείωση του κινδύνου για διαβήτη
Με 6 βασικές πολυφαινόλες στο «ενεργητικό» του, το τσάι είναι ένα από τα πιο ευεργετικά ροφήματα. Το τσάι περιέχει περίπου 4.000 χημικές ουσίες που μπορούν να επηρεάσουν την υγεία μας. Οι πολυφαινόλες, γνωστές ως κατεχίνες, είναι ευεργετικές αντιοξειδωτικές ουσίες, οι οποίες κυριολεκτικά «εισβάλλουν» στον ανθρώπινο οργανισμό, προστατεύοντάς τον από απλές ασθένειες, όπως ο πονόλαιμος και το κρύωμα μέχρι και πιο σοβαρές, όπως ο καρκίνος, οι καρδιοπάθειες, η χοληστερίνη κ.λπ.
Λιπώδης ιστός: Η σχέση του με την άνοια
Ένα μεγάλο ποσοστό των ατόμων πάσχουν από άνοια. Ένα 21% από τα άτομα αυτά έχουν ηλικία πάνω από 65 ετών και πάσχουν από μέτρια ή σοβαρή άνοια. Σε αυτά που έχουν ηλικία πάνω από 80 έτη, η επίπτωση της άνοιας μπορεί να αγγίζει και το 36%. Επομένως, γίνεται αντιληπτό ότι η άνοια αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα δημόσιας υγείας.
Νόσος Πάρκινσον και Διατροφή: Πώς σχετίζονται;
Λίγο έως πολύ όλοι μας θα έχουμε ακούσει για τη νόσο του Πάρκινσον ή ακόμη θα γνωρίζουμε κάποιον που πάσχει από αυτή. Πρόκειται για μια νευροεκφυλιστική ασθένεια του κεντρικού νευρικού συστήματος. Τι σημαίνει αυτό; Με απλά λόγια στη νόσο αυτή ο εγκέφαλος του ατόμου σταματά σιγά σιγά να παράγει τον νευροδιαβιβαστή ντοπαμίνη. Με όλο και λιγότερο ντοπαμίνη, το άτομο έχει όλο και μικρότερη ικανότητα να ελέγξει τις κινήσεις, το σώμα και τα συναισθήματά του.